SEO

Wordt uw website wel gevonden op internet? Het is belangrijk dat u zich deze vraag stelt, want een website zonder bezoekers is waardeloos en daar tegenover: hoe meer bezoekers hoe beter. Deze simpele principes brengen ons bij SEO. SEO is de afkorting van ‘Search Engine Optimization’. Het zorgt ervoor dat al die mensen hieronder uw website zullen vinden.

Wat kunnen wij voor u betekenen?

Het is niet mogelijk om een algemeen voorstel te maken, omdat de inspanningen die nodig zijn om succesvol te zijn met bepaalde zoektermen, sterk afhandelijk zijn van de concurrentie op die specifieke zoektermen.
En er zijn meer projectspecifieke factoren die van invloed zijn, zoals de vraag of u landelijk of juist regionaal gevonden wilt worden. Daarom is onze werkwijze als volgt:
U levert een lijstje met zoektermen aan, dat wij doornemen en in overleg met u wellicht nog wat aanpassen. Vervolgens onderzoeken wij de mogelijkheden en de concurrentie per zoekterm en doen u op basis daarvan een (prijs)voorstel, inclusief garanties zoals ‘met deze zoekterm(combinatie) staat u binnen 6 weken op de eerste pagina van Google.nl’.
En onderschat u onze SEO-inspanningen niet: uw score op www.google.nl wordt door ongeveer 200 factoren bepaald. Wilt u een indruk? Een overzicht van die 200 bepalende factoren? Zie deze infographic.

Hoe werkt dat nou?

Typt u eens op www.google.nl de volgende zoekwoordcombinaties in en kijk op welke positie ons product TopRooster verschijnt (posities zijn momentopnames, maar variëren niet zomaar enorm; het gaat hier dus om ‘opgebouwde’ hoge scores):

vrijwilligerswerk rooster maken: positie 1 én 2 én 10 van 130.000 resultaten;
werkrooster cloud: positie 1 van 7.250 resultaten;
roosteren in de (of: the) cloud: positie 3 van 71.600 resultaten;
vrijwilligers rooster: positie 2 én 5 van 164.000 resultaten.

Hoe algemener de zoektermcombinatie, hoe lastiger het is om er goed mee te scoren, eenvoudigweg omdat er dan veel meer ‘concurrentie’ is.

In plaats van die ene heel goede algemene zoekwoordcombinatie waarmee het u maar niet lukt hoog in Google terecht te komen, zou u kunnen (laten) optimaliseren voor een aantal ‘second best’ en minder populaire zoektermen waarmee u wel goed scoort (omdat de concurrentie per zoekterm minder hevig is).
Zo’n strategie – waarbij u zich op diverse nichemarkten richt – kan heel succesvol zijn en hoge aantallen relevante bezoekers opleveren.
DDA denkt graag met u mee over de beste zoektermen voor u.

HEEFT U VRAGEN?

Heeft u vragen over onze producten of diensten? Neem dan contact met ons op:

info@dda.nl

072 505 4011

06 51 303 223

WAAROM DDA?

  • Meer dan 25 jaar ICT-ervaring; kennis van zaken gegarandeerd.
  • Wij staan dag en nacht voor u klaar om u te helpen.
  • Wij communiceren open en direct en altijd in begrijpelijke taal.

Webdesign

DDA maakt prettig ogende professionele websites, met alle functionaliteit die u wenst.
Lees meer ...

Website-voorbeelden

Kies hier het mooiste ontwerp als basis voor uw eigen nieuwe website.
Lees meer ...

SEO

Wordt uw website wel gevonden op internet? U begrijpt: een website zonder bezoekers is waardeloos…
Lees meer ...

Internetdomein

Alles rechts van het apestaartje (@) in een e-mailadres is het domein. Hebt u al uw eigen domein?
Lees meer ...

Ook onze nieuwsbrief ontvangen?

Niet te vaak, wel informatief.
Vol relevante ICT-informatie voor het MKB.

U bent succesvol ingeschreven voor de DDA-nieuwsbrief.