TopRooster

Een mooi voorbeeld van een clouddienst die DDA volledig in eigen beheer heeft ontwikkeld en die met veel succes bij vele klanten in gebruik is, is TopRooster.

TopRooster is bedoeld om diensten te roosteren in bijvoorbeeld een vrijwilligersorganisatie. Maar kan ook heel goed worden ingezet voor reserveringen bijvoorbeeld. De centrale vraag die TopRooster.nl oplost is steeds: ‘Wie komt of mag er wanneer?’ of korter ‘Wie wanneer?
En dat roosteren gebeurt min of meer vanzelf, namelijk door de gebruikers of vrijwilligers zelf. Zelfroosteren noemen we dat. En dat ontlast de roosterverantwoordelijke op een enorme manier.

Voorbeelden

  • Vrijwilligers in een museum weten met Toprooster.nl precies wanneer ze worden verwacht. Maar ook voor wanneer er nog vrijwilligers worden gezocht. En die ‘open’ roosterplekken kunnen ze innemen, zondet dat dat de roostermaker of roosterbeheerder tijd kost;
  • Werknemers die een training gaan volgen roosteren zichzelf in voor de trainingssessie(s) die hen het beste past;
  • Als er producten of diensten schaars zijn, dan helpt TopRooster.nl met de reserveringen, zoals van parkeerplaatsen, parkeerkaarten of vergaderruimtes.

TopRooster.nl

De kracht van TopRooster zit hem in de eenvoud van het gebruik. Het systeem werkt zo intuïtief, dat een gebruiker (vaak: vrijwilliger) na het inloggen direct begrijpt hoe hij zich kan in- en uitroosteren en verder kan hij niets (behalve kijken en genieten van het overzicht en die eenvoud!). Hij hoeft verder ook niets en het voordeel daarvan is, dat er ook niets onduidelijk is en niets verkeerd kan gaan.
Door het overzicht ziet hij wel wanneer welke collega dienst heeft(*) en welke opties er nog open staan.

TopRooster is zelfs – als u wilt – een compleet ‘smoelenboek’, waarmee vrijwilligers contactinformatie van elkaar kunnen zien, zelfs met een fotootje erbij. Dat versterkt de onderlinge band. En uiteraard kan deze functie ook worden uitgezet.

In de praktijk blijken zelfs (groepen van) 60- en 70-plussers geen enkele moeite te hebben met het gebruik van TopRooster.nl  en zelfs heel enthousiast te zijn. En let wel: daarbij is een instructie-e-mailtje vooraf van slechts enkele regels voldoende.
Uiteraard hebben wij op uw verzoek vele referenties beschikbaar.

TopRooster; krachtig door effectiviteit en eenvoud ‘in the cloud’.
Voor meer informatie kijkt u op de website van TopRooster.nl en vraagt u daar een demo-rooster aan. Of neem direct contact met ons op (zie elders op deze pagina).

(*) De mogelijkheid dat vrijwilligers van elkaar kunnen zien wanneer ze een dienst hebben, is uit te zetten (namen kunnen worden verborgen); dan is alleen te zien welke diensten bezet zijn en welke nog niet.

N.B.: Leest u hier ons algemene informatieve stuk over ‘the cloud‘.

HEEFT U VRAGEN?

Heeft u vragen over onze producten of diensten? Neem dan contact met ons op:

info@dda.nl

072 505 4011

06 51 303 223

WAAROM DDA?

  • Meer dan 25 jaar ICT-ervaring; kennis van zaken gegarandeerd.
  • Wij staan dag en nacht voor u klaar om u te helpen.
  • Wij communiceren open en direct en altijd in begrijpelijke taal.

Hosted werkplek

Vanaf iedere locatie kunnen werken op je eigen virtuele PC; DDA faciliteert en ontzorgt graag. Lees meer ...

Microsoft Office 365

DDA kan u alles vertellen over de gestandaardiseerde online werkplekken van Microsoft. Lees meer ...

Online Backup

DDA Online Backup plaatst uw backups veilig in the cloud. Geen gedoe meer met disks of tapes. Lees meer ...

Spamfilter

Het DDA-spamfilter voorkomt dat uw mailbox ’s ochtends vol zit met ongewenste e-mails. Lees meer ...

Virusbescherming

De gevolgen van een virusbesmetting kunnen enorm zijn. Bescherm u daarom goed. Lees meer ...

Toprooster

Voor 100% door DDA ontwikkeld: een clouddienst om mensen (vrijwilligers) te laten zelfroosteren. Lees meer ...

Ook onze nieuwsbrief ontvangen?

Niet te vaak, wel informatief.
Vol relevante ICT-informatie voor het MKB.

U bent succesvol ingeschreven voor de DDA-nieuwsbrief.