VoIP / IP-telefonie

DDA biedt IP-telefonie aan. Ook wel Voice over IP of VoIP genoemd. Web-based. ‘In the cloud’. SaaS: Software as a Service. Maar wat betekent dat allemaal?

DDA biedt een zeer uitgebreide telefooncentrale, die via internet beschikbaar is (‘in the cloud’), zodat u geen dure telefooncentrale meer aan de wand hoeft te hangen. Dat heeft veel voordelen, zoals daar kunnen zijn:

Voordelen

Voordelig en overzichtelijk

Geen kosten voor hardware (afgezien van de IP-telefoons) dus geen investeringen in dure telefooncentrales.
U betaalt alleen via een flexibel maandabonnement.

Flexibel, onbeperkt schaalbaar en weinig beheer

Extra telefoonnummers, meer lijnen of extra telefoontoestellen voor nieuwe werknemers? Het is allemaal snel te regelen tegen lage kosten. U betaalt nooit voor een ‘overcapaciteit’, omdat onze IP-telefonie-oplossing maximaal schaalbaar is. U betaalt dus alleen exact voor wat u nodig heeft. En het beheer is eenvoudig en efficiënt, zodat u ook op beheerkosten bespaart.

Uitgebreide mogelijkheden

De telefooncentrale die DDA aanbiedt is ongekend uitgebreid: alles dat u wilt, kunnen wij erin configureren voor u, van conventionele wachtmenu’s met professioneel ingesproken teksten tot aan de day- / night shift met bijbehorende acties.

Toegevoegde waarde

Er is veel meer mogelijk dan met conventionele telefooncentrales. Met de juiste software op uw computer bijvoorbeeld (onze klanten werken met www.xtelsio.com) ziet u in één oogopslag welke collega’s in gesprek zijn, ziet u van alle oproepen de klantgegevens al in beeld nog voordat u opneemt, maakt u van een gezamenlijk adresboek gebruik, etc.
Ook een koppeling met uw eigen Outlook/Exchange-adresboek is mogelijk.
En wat dacht u van flexwerken?

Sublocaties en flexwerken

Toestellen die niet op uw hoofdlocatie staan, noemen we toestellen op sublocaties. Dat kunnen andere vestigingen zijn, maar ook toestellen thuis, of zelfs een softphone op een computer of smart phone onderweg. In al die gevallen koppelt het toestel zich via internet aan de telefooncentrale, alsof het een toestel op uw hoofdkantoor is. En dat zonder doorschakelkosten. Klanten die bellen naar uw hoofdkantoor hebben niet in de gaten dat een werknemer opneemt die thuis werkt die dag: uw medewerkers zijn altijd op hun eigen vaste zakelijke telefoonnummer bereikbaar, waar ze ook zijn.

Unified Messaging

Deze chique term betekent een integratie in één systeem van diensten als voicemail, fax en e-mail: desgewenst worden voicemail- en faxberichten in uw e-mailbox afgeleverd.

Gratis bellen

Natuurlijk belt u kosteloos tussen uw vestigingen en met thuiswerkers. En met DDA. 🙂

Besparing

Telefoontikken die u via DDA afrekent zijn tot tientallen procenten goedkoper dan via KPN. En dat voordeel blijft naar verwachting tot in lengte van jaren letterlijk aantikken.

Geen rompslomp

DDA regelt de overstap en alles dat daarbij nodig is. U hoeft niets te doen en DDA verzorgt een soepele overstap; u merkt niet eens dat u overstapt.

Internetverbinding

Technisch gesproken is er 100 Kbit/s up- en downstream nodig per gelijktijdig gesprek.
Minder technisch gesproken worden er geen hoge eisen aan uw internetverbinding gesteld, maar afhankelijk van het aantal lijnen én van het internetgebruik binnen uw organisatie, raadt DDA soms een extra, separate ‘dedicated’ DSL-verbinding voor uw IP-telefonie aan.
Als er twijfel is over de noodzaak hiervan, kunt u deze altijd achterwege laten, want achteraf alsnog een dedicated DSL-lijn configureren is niet veel werk. Wat las u hier eerder ook alweer over flexibiliteit? DDA adviseert u graag over uw specifieke situatie.

Werkwijze

Wij starten met een inventarisatie van uw huidige telefoniegebruik en krijgen daarvoor graag inzage in de laatste twee maandfacturen van uw huidige telefonieprovider. Het gaat ons daarbij om aantallen belminuten, voordeelregelingen, vaste- en variabele kosten, opzegtermijn, etc., zodat wij (ook financiëel) een voorstel kunnen maken dat beter is dan wat u hebt.

Daarnaast is inzicht nodig in hoe uw telefooncentrale momenteel is geprogrammeerd. Denk aan wachtmuziek, meldingen voor buiten kantoortijden, doorschakelopties, voicemailboxen, etc. Dat is het zogenaamde groepsschakelsysteem of dialplan.
En misschien wilt u wel gebruikmaken van nieuwe mogelijkheden waarvan u nog niet eens wist dat ze er waren; DDA spreekt graag alles met u door.

Enkele dagen later ontvangt u van ons een voorstel. Helder en open.
En als u ons de opdracht gunt, zal DDA uw IP-telefooncentrale inclusief alle IP-telefoons ‘voor-configureren’. Vervolgens plaatsen wij de telefoons bij u op locatie, zodat op het moment dat uw telefoonnummers worden verhuisd, het nieuwe systeem vanzelf actief wordt en door u in gebruik kan worden genomen. De overgang verloopt zodoende naadloos. En voor u: geen rompslomp.

Tarifering

Voor het bellen met derden is een verbinding met het traditionele telefoonnetwerk nodig. De kosten van deze belminuten (belseconden eigenlijk, want DDA VoIP rekent per seconde af; wel zo voordelig), zijn bij DDA lager dan bij KPN BelBasis bijvoorbeeld.
Op uw verzoek is een complete tarievenlijst beschikbaar.

HEEFT U VRAGEN?

Heeft u vragen over onze producten of diensten? Neem dan contact met ons op:

info@dda.nl

072 505 4011

06 51 303 223

WAAROM DDA?

  • Meer dan 25 jaar ICT-ervaring; kennis van zaken gegarandeerd.
  • Wij staan dag en nacht voor u klaar om u te helpen.
  • Wij communiceren open en direct en altijd in begrijpelijke taal.

VoIP / IP-telefonie

DDA biedt IP-telefonie aan. Ook wel Voice over IP of VoIP genoemd. Web-based. ‘In the cloud’.
Lees meer ...