Managed Services

Drit (Dr. IT) is een systeem voor Pro-Actief Onderhoud en Beheer van servers en werkstations (PCs en MACs) vanuit ‘the cloud’. Via internet worden uw computers ‘in de gaten gehouden’ en bij dreigend onheil gaat er een ‘alert’ naar DDA, die vervolgens direct pro-actief optreedt en de dreigende storing afwendt.

Bijvoorbeeld: de vrije ruimte op uw harde schijf dreigt onder het ingestelde minimum te komen. Een volgelopen harde schijf kan tot gevolg hebben dat het systeem vastloopt en soms zelfs daarna niet meer kan opstarten. Zo’n dreiging ziet Drit aankomen, DDA zal er tijdig voor worden gewaarschuwd en preventief actie ondernemen.
De harde schijfruimte-controle is één voorbeeld van vele punten waarop Drit monitort.
Naast de monitoring biedt Drit u remote toegang tot uw systeem voor als u vanaf thuis (of vanaf waar dan ook) zou willen werken.
Ook DDA heeft op eenvoudige wijze via Drit remote toegang, voor ondersteuning en support.
Bovendien kan DDA met Drit uitgebreide rapportages genereren, zoals een gedetailleerd overzicht van alle software inclusief installatiesleutels die is geïnstalleerd op uw PC, Server of gehele netwerk.
Drit is beschikbaar voor één enkele PC, maar ook voor complete computernetwerken met verschillende servers.

DDA biedt drie varianten:

  1. Drit Basic
  2. Drit Advanced
  3. Drit Full

Ad 1. Drit Basic

Monitoring, remote support en telefonische helpdesk

‘Drit Basic’ biedt monitoring via ‘the cloud’ van vele aandachtspunten in uw systeem.
Drit zal DDA via alerts wijzen op dreigende problemen en verbeterpunten, die DDA op regiebasis voor u oppakt, zodat uw systeem altijd goed functioneert.
Ook houdt DDA de juiste werking van de backup-software voor u in de gaten op basis van de e-mail-meldingen die de backupsoftware genereert.
Daarnaast krijgt u de beschikking over de module ‘remote beheer’, zodat DDA kan meekijken in uw PC voor op de momenten dat u ondersteuning wenst.
En als u thuis bent en u wilt nog even werken op uw zakelijke PC, dan kunt u eenvoudig inloggen vanaf uw Windows-PC en werken alsof u zich op de zaak bevindt (deze functie geldt voor PC’s, niet voor Servers).
Tot slot geeft Drit Basic u toegang tot onze telefonische helpdesk. Uw vragen hoeven dus niet altijd via e-mail te worden afgehandeld.

Ad 2. Drit Advanced

Anti-virussoftware en onderhoud inbegrepen

Naast de voordelen van ‘Drit Basic’ biedt deze Advanced-variant u een anti-virus / anti-malwareproduct. Uw lopende anti-viruslicentie kunt u dus opzeggen: dat bespaart u kosten.
Tevens verzorgt ‘Drit Advanced’ een belangrijk deel van het onderhoud op uw systemen. Zo worden updates van Microsoft Windows en Microsoft Office, alsook die van vele veelgebruikte software als Adobe Acrobat Reader voor u remote up-to-date gehouden. Updaterondes vinden bovendien ’s nachts plaats, op een vaste dag in de week. Als het nodig is dat uw PC wordt herstart, dan gebeurt ook dat ’s nachts, zodat het u geen last bezorgt en geen tijd kost.
Uw backupsysteem wordt naast automatisch ook handmatig gecontroleerd en een testrestore van enkele bestanden wordt handmatig remote uitgevoerd.
Samenvatting:
Met ‘Drit Advanced’ bent u goed beveiligd, zijn uw systemen altijd up-to-date, spaart u systeembeheerwerk op urenbasis uit en weet u zeker dat de bestanden van uw backup ook daadwerkelijk zijn terug te zetten.

Ad 3. Drit Full

Zorgeloos en zonder enig (financiëel) risico

‘Drit Full’ biedt alle voordelen van de voorgaande varianten, maar garandeert u bovendien de juiste werking van uw systeem zonder welke bijkomende kosten dan ook.
Dus zelfs als uw computer of server volledig crasht, zorgt DDA voor een compleet herstel zonder dat het u iets kost.
Uiteraard kan DDA dit alleen aanbieden onder een aantal voorwaarden, zoals fabrieksgarantie op de hardware en de aanwezigheid van een goed backupsysteem. Vraag ons naar de details. Wij maken graag voor u een SLA (Service Level Agreement) op maat, waarin precies staat beschreven wat u van ons mag verwachten.

HEEFT U VRAGEN?

Heeft u vragen over onze producten of diensten? Neem dan contact met ons op:

info@dda.nl

072 505 4011

06 51 303 223

WAAROM DDA?

  • Meer dan 25 jaar ICT-ervaring; kennis van zaken gegarandeerd.
  • Wij staan dag en nacht voor u klaar om u te helpen.
  • Wij communiceren open en direct en altijd in begrijpelijke taal.

Netwerken en servers

DDA adviseert en verzorgt graag betreffende uw netwerk en servergebruik.
Lees meer ...

Managed services

'Managed Services' behelst het (remote) beheer waarbij pro-actief problemen worden voorkomen.
Lees meer ...

PC's en thin clients

Welke computers of thin clients gebruikt u op de werkplekken?
Lees meer ...

Second opinion

Bent u er wel zeker van dat uw ICT-er goed werk levert? Wij kijken graag even over zijn schouder mee.
Lees meer ...

Ook onze nieuwsbrief ontvangen?

Niet te vaak, wel informatief.
Vol relevante ICT-informatie voor het MKB.

U bent succesvol ingeschreven voor de DDA-nieuwsbrief.